Açılışını Anna Laudel'in yaptığı sergide çelişkili malzemeler bir araya geliyor – Son Dakika Kültür-Sanat Haberleri
Halı Anadolu'da vazgeçilmez bir ev eşyasıdır. Tarihten bu yana hem duvarlarda hem de yerde kullanılan halıların bize sunduğu sembolleri anlamlandırmaya çalıştık. Ramazan Can ve Cem Sonel'in yarından itibaren Anna Laudel'de görülebilecek “Bütün Güzel Anılar Saklıdır” sergisi, çoğunlukla halılara eşlik eden dijital enstalasyonlarla geçmişi ve geleceği birbirine bağlıyor.
GELENEĞİNE ÇAĞDAŞ YAKLAŞIM
Can ve Sonel, eserlerini birbirine zıt malzemelerle üretseler de ortaya çıkan eserler birbiriyle uyumlu. Bunun nedeni iki sanatçının birbirleriyle iyi geçinmesidir. Sonel'in dünkü basın gezisinde söylediği “Ramazan'la çalışmak çok rahat” sözleri, iki arkadaşın işlerinde birbirlerini ne kadar ustalıkla tamamladıklarının da bir anlatımıdır.
Ramazan Can, eserlerinde şamanizm ve modern tasavvuf temalarını işliyor. Halılarında Anadolu motiflerini sıklıkla görüyoruz. Sanatçı, İslam sonrası resimlerde tasvir yasağının, halı dokumada sonsuz sayıda soyut temsile yol açtığını belirtiyor.
Sergide sıklıkla görülen “0” ve “1” rakamları, grafik tasarım kökenli Sonel'in varoluş ve hareketle olan ilişkisinden geliyor. Bu iki sayı dijital dünyanın temellerini oluşturuyor. Aslında zemin kattaki eserlerden biri sadece 0 ve 1'lerden, yani sadece makinelerin “okuyabileceği” sayılardan oluşuyor.
Sergi, sanatçıların geçmiş üretimlerinin devamı niteliğinde. Modern dünyanın işleyişinde zaman ve hafıza kavramlarını sorguluyor. Dijital LED'ler ve dokuma halıların birleşimiyle geleneksel motiflere çağdaş bir yaklaşım getiren sergi, sanatçıların bireysel anılarından yola çıkarak kolektif bir belleğe ulaşmayı hedefliyor. Sergide vurgulanan kolektif hafıza, insanların aynı anda birlikte deneyimlediği geçmişe değil, geçmişe dair ortak bilgiye odaklanıyor. Sergi, 12 Ocak 2025 tarihine kadar İstanbul Beyoğlu Kazancı Tepesi'ndeki Anna Laudel'de görülebilir.